Tu ai făcut primul milion? Din bani tăi, contrabandiştii au reuşit deja! – 2013

Tu ai făcut primul milion? Din bani tăi, contrabandiştii au reuşit deja!

Oradea, 26 noiembrie 2013 – Prima campanie împotriva contrabandei cu țigarete, organizată în Transilvania, ‘faracontrabanda.ro, în sprijinul autorităților’, a fost lansată astăzi, la Oradea. Campania de informare și conștientizare a populației din regiunea Transilvania este justificată de o constatare îngrijorătoare: comerțul ilicit cu țigarete a înregistrat, în septembrie, o creștere de 8,6 p.p. în zona Nord – Vest, cea mai importantă majorare comparativ cu restul regiunilor țării, potrivit datelor companiei de cercetare Novel Research.

‘Cota de piață a comerțului ilicit în regiunea Nord-Vest este de 22,1%. Din punct de vedere al timbrului aplicat pe pachet, în această regiune, piața ilicită este împărțită astfel: așa numitele ‘Cheap-Whites’ — cu o pondere de 58% din total, și cele cu timbru de Ucraina — cu o pondere de 34% în septembrie, față de 19,1% în iulie. Prin ‘Cheap-Whites’ definim mărci ieftine, produse legal, dar care nu aparțin marilor producători și care sunt destinate pieței negre’, a declarat Marian Marcu, Director General al companiei de cercetare Novel Research.

În țările vecine, care nu sunt membre ale Uniunii Europene (Ucraina, Moldova) ți care aplică alt sistem de taxare decât cel european, prețul unui pachet de țigarete este de 5-6 ori mai mic decât în România. Drept urmare, profitul realizat de rețelele de contrabandiști este imens. Acesta este și mesajul principal al campaniei: ‘Tu ai făcut primul milion? Din banii tăi, contrabandiștii au reușit deja! Nu sprijini contrabanda cu țigarete!’.

Citeşte mai multe

‘Contrabanda prejudiciază societatea în ansamblu, prin diminuarea încasărilor bugetare, ceea ce conduce, implicit, la insuficienta finanțare a proiectelor sociale și economice ale statului, dar și la practicarea unei concurențe neloiale și distorsionarea mediului de afaceri. O prioritate pentru activitatea desfășurată de ITPF Sighetu Marmației este combaterea contrabandei cu țigarete, aceasta reprezentând principalul fenomen infracțional care se manifestă la frontiera de nord a României. În acest sens, este semnificativă cantitatea de 4.263.721 pachete de țigarete ridicate în vederea confiscării, în 2012 și 2013. Realizările se datorează efortului depus cu simț de răspundere de către lucrătorii noștri, iar ITPF Sighetu Marmației, cu cele 17 structuri subordonate, și-a propus să continue lupta cu infracționalitatea transfrontalieră de la frontiera de nord a României. Se constată o implicare constantă a cetățenilor din localitățile situate în imediata apropiere a frontierei cu Ucraina în contrabanda cu țigarete peste frontiera verde, deoarece aceasta reprezintă o sursă de venit importantă’, a precizat Florin Coman, reprezentantul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu-Marmatiei.

‘Prețul reprezintă principalul criteriu de alegere a produsului pentru categoriile de consumatori care optează pentru țigaretele de contrabandă. Tocmai de aceea, am ales acest mesaj puternic. Oamenii trebuie să înțeleagă că, deși la prima vedere poate părea că au făcut o afacere bună, afacerea de fapt este a contrabandiștilor, care se îmbogățesc pe seama lor’, a declarat Ioana Mucenic, Partner & Head of Strategy, Pastel.

‘Prin această campanie, vrem să îi informăm și să îi educăm pe consumatori cu privire la elementele ascunse ale contrabandei. Ne dorim ca publicul să înțeleagă că în momentul în care cineva cumpără produse de contrabandă, de fapt, finanțează crima organizată. Fiecare poate face diferența, prin refuzul de a cumpăra următorul pachet de țigarete de la contrabandiști’, a precizat Cristina Vasiloiu, director general Euromonitor Business Consulting Services.

Campania ‘faracontrabanda.ro, în sprijinul autorităților’, în parteneriat cu Euromonitor Business Consulting Services și Agenția Pastel, cu sprijinul JTI, sub egida Euromonitor Conferences, se va desfășura până în februarie 2014. Mesajul va fi transmis consumatorului final prin intermediul unui mix de canale: comunicare media, materiale de informare, comunicare neconvențională etc.

**************************************************

Euromonitor Business Consulting Services furnizează de peste 10 ani atât servicii de consultanță în domeniul politicilor și strategiilor de dezvoltare a afacerilor în Europa Centrală și de Est, servicii de interim management în zona afacerilor corporatiste și a managementului crizei, precum și programe de mentoring și coaching pentru top manageri pe probleme de leadership și dezvoltare profesională. Din 2010, sub egida Euromonitor Conferences, firma a organizat atât în România, cât și în străinătate o serie de evenimente menite a atrage atenția opiniei publice asupra unor fenomene îngrijorătoare ce pun în pericol consolidarea în zonă a unui mediu economic sănătos, contrabanda cu țigarete fiind un exemplu concret al acestui tip de pericole. Din 2010, Euromonitor Business Consulting Services găzduiește site-ul www.faracontrabanda.ro

 

Sursa articol: AgerPres.ro

Afişază mai puţin text

STIRI CAMPANIE:

Tu ai facut primul milion? Din banii tai, contrabandistii au reusit deja
In perioada noiembrie 2013-martie 2014 s-a derulat prima campanie impotriva contrabandei cu tigarete din regiunea nord-vest a tarii.

A fost lansată prima campanie din Transilvania
Mesajul campaniei, sub genericul “Tu ai făcut primul milion? Din banii tăi, contrabandiştii au reuşit deja! Nu sprijini contrabanda cu ţigarete!”, va fi transmis consumatorului final prin intermediul unui mix de canale precum comunicare media, materiale de informare etc. în mai multe oraşe şi localităţi din Transilvania.

Prima campanie din Transilvania împotriva contrabandei cu ţigarete a fost lansată la Oradea
Directorul Regionalei Vamale Cluj, Mona Barbul, şeful Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră (ITPF) Sighetu Marmaţiei, comisarul şef Florin Coman, şi adjunctul Inspectoratului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Oradea, comisarul şef Marin Bondar, au fost prezenţi, marţi, la lansarea primei campanii împotriva contrabandei cu ţigarete, organizată în Transilvania în parteneriat cu Euromonitor Business Consulting Services şi Agenţia Pastel, cu sprijinul Japan Tobacco International.

close-link